Uit de oude doos - trouwfeest Jan & Kristien

Het is weer tijd voor onze maandelijkse rubriek 'uit de oude doos'. Deze keer laat ik jullie de outfits zien die ik gemaakt heb voor de grote dag van mijn broer en zijn vrouw. Op 1 augustus 2015 stapten Jan en Kristien in het huwelijksbootje. Een heuglijke dag voor onze familie. Ik kreeg de eer om getuige te mogen zijn, Lucas was bruidskindje en Daan mocht piano spelen in de mis. En Amélie? Die zat in mijn buik, al wisten wij zelf nog van niks.



Ik heb drie outfits gemaakt: één voor mezelf en twee voor de bruidskindjes. Ik zal beginnen met mijn eigen outfit. Na lang nadenken besloot ik de June-jurk uit La Maison Victor te maken. Voor de stofkeuze heb ik me laten inspireren door de gele jurk van Judith. Ik heb dezelfde piqué in het turquoise gekocht en het geheel met gouden accenten afgewerkt.


De testversie.

Uit mijn testversie bleek dat het bovenstuk iets langer mocht en de halslijn iets lager, maar voor de rest hoefde ik niks te veranderen aan het patroon. Om het geheel feestelijker te maken heb ik alles afgewerkt met een gouden lint. Daarna heb ik er nog een riem en een tasje in dezelfde stof bij gemaakt. Voor wie geïnteresseerd is, de tutorials vind je hier (de riem) en hier (het tasje). Verder heb ik er nog een gouden sjaal en schoenen bij gekocht. Dat zijn meteen ook de enige dingen die ik daarna nog heb kunnen dragen. Misschien volgend jaar als mijn schoonbroer trouwt?



En dan de kindjes! Jan en Kristien wilden geen traditionele witte kleren voor de bruidskindjes, maar liever meer kleur. We hebben in de stoffenwinkel samen dit vrolijke blauwe stofje van Soft Cactus gekozen met gele paspel en knoopjes erbij. Lucas kreeg een Theo-hemd van Zonen 09 en Lotte (familie van Kristien) een Janneke van Sisko by Mieke.



Ik had toen nog nooit een hemd of een kinderjurkje gemaakt, maar dankzij de duidelijke instructies en aanmoediging van Sharon durfde ik mij er toch aan te wagen. En met succes dus. Lucas was en is nog altijd dol op zijn Theo-hemdjes. Ondertussen heb ik er al drie gemaakt, zoals je hier ook al kon lezen.



De trouwdag zelf was prachtig! De bruid en bruidegom straalden, iedereen amuseerde zich en ik was apetrots op mijn creaties. Ik was 's avonds wel snel moe, maar we zijn er pas een maand later achter gekomen dat dat door die kleine verrassing in mijn buik kwam...


Je kunt mijn blog ook volgen op Follow
De vorige edities van 'uit de oude doos' vind je hier en hier.
Deze post past trouwens ook perfect binnen Stik Belgique.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten