Chess-sweater aka een trui voor Daan

De meeste naaisels hier zijn voor de kinderen of mezelf. Dus toen Daan in augustus jarig was en weer niet wist wat vragen, stelde ik voor om een trui voor hem te naaien. 


Ik heb al eens eerder (voor deze blog bestond) de Chess-sweater van La Maison Victor gemaakt en was toen al fan van het model. Bovendien zit zo'n raglantrui supersnel in elkaar. Ook altijd leuk. :-) Daan had maar één eis voor de trui: ze mocht niet te warm zijn. Het vorige exemplaar is namelijk van iets dikkere joggingstof en is alleen geschikt voor winterse temperaturen.

We trokken samen naar de gloednieuwe winkel van Studio Olive, waar Daan zelf stof mocht kiezen. Na wat getwijfel koos hij uiteindelijk jeansblauwe joggingstof en grijze gebreide stof met bolletjes. Aan die gebreide stof zou ik nooit zelf gedacht hebben. Het was Lieve van Studio Olive die ons het idee gaf.


Over het naaiwerk zelf kan ik weinig zeggen. Net als bij de pandatrui van Lucas gaat dat heel snel, zeker met de overlockmachine. De boordjes duren nog het langste, maar bij een trui voor volwassenen is het al een stuk minder gepruts dan bij kinderkleren. Op één avond tijd was de stof geknipt en zat alles in elkaar.

Voor de foto's zijn we in de buurt naar de koetjes gaan kijken. Helaas waren ze niet thuis, maar we hebben wel foto's kunnen maken en de kinderen hebben zich nog even in de speeltuin kunnen uitleven, dus iedereen blij!

Lucas wou per se mee op de foto. Hij is nochtans minder enthousiast als ik van hem foto's wil maken.

De trui is ondertussen al vaak uit de kast gekomen, dus missie geslaagd! Deze trui past trouwens perfect in het kader van Stik Belgique, het project van Marjolein (aka Flaflinko) om Belgische patronen in de kijker te zetten en haar vijfde naaiverjaardag te vieren.
Maken jullie veel kleren voor de mannen in jullie leven?

Je kunt mij ook volgen op Follow

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Aangezien ik geen kindjes heb maak ik geregeld iets voor mijn man. Hij appreciëren dat ook echt en draagt die stukken vaak. Poseren voor de blog doet hij ook zonder zagen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Het was inderdaad handig dat Daan flink bleef staan voor de foto. :-)
      En volwassenen zullen ook meer beseffen dat wij er tijd en moeite in gestoken hebben.

      Verwijderen
  2. Amai ne man die meegaat naar de stoffenwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet superenthousiast, hoor, maar het was meegaan of zich neerleggen bij mijn keuze. :-)

      Verwijderen