Een pandatrui voor Lucas


Vorig jaar in november gingen we naar Gent voor de tweede editie van 2nd Hand(made). Eén van onze vondsten daar was een lapje zomersweat met panda’s van Andrea Lauren. Als grote dierenliefhebber (zie ook hier) was Lucas er meteen helemaal weg van. Ik beloofde hem een pandatrui te maken. En belofte maakt schuld, al heeft hij wel een tijdje moeten wachten.


Omdat ik tegenwoordig nog meer milieuvriendelijke keuzes probeer te maken, ging ik op zoek naar bijpassende stof in de kringloopwinkel. Ik kon er voor twee euro een zwart T-shirt voor volwassenen op de kop tikken. En omdat het 1 + 1 gratis was, mocht ik nog een ander kledingstuk kiezen ook. Over de prijs mag ik dus alvast niet klagen. Marte van Compagnie M. heeft trouwens ook een interessante post geschreven over tweedehandskleren.


Als patroon koos ik de Leonora uit La Maison Victor. Die had ik voor deze blog bestond al eens gemaakt. En hoewel Lucas die trui best mooi vond (er stond een zebra op), droeg hij hem niet zo vaak, omdat hij hem te warm vond. Dus deze keer maak ik een dunnere versie. Hopelijk heeft Lucas er dan meer plezier van (en ik ook)! De Leonora is eigenlijk voor meisjes, maar door de zoom onderaan gelijk te maken, wordt het toch uniseks.


Met upcycling is het altijd passen en meten om een patroon uit de stof te kunnen halen en het was dan ook heel nipt met de raglanmouwen. Maar het lukte net. Ik heb maat 122-128 gemaakt en die is nog ruim. In tegenstelling tot de vorige versie is deze trui helemaal met de overlockmachine gemaakt. Ik ben zo’n fan van mijn overlocker! Het gaat sneller en alles is zo mooi afgewerkt. <3


In deze trui heb ik ook voor het eerst mijn Maankindjes-labels kunnen naaien. Het logo komt van Maan & Mini en gebruik ik ook voor deze blog. Ik ben er zo blij mee! Weg met de eenvoudige ‘mady by Kathleen’-lintjes.

Meneer had niet veel zin om op de foto te gaan vanmorgen. :-)

Wat vinden jullie ervan?
Hebben jullie leuke dingen genaaid met stofjes van 2nd Hand(made)?
Een fijn nieuw schooljaar!

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Vanwaar komen je labels als ik mag vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ik heb de labels zelf gemaakt met lint en transferpapier. Zo kan ik ook maatlabeltjes maken.

      Verwijderen