Juffencadeautjes

Het schooljaar loopt weer stilaan op z'n einde. Terwijl de klassen opgeruimd worden en de kinderen volop vakantieplannen smeden, mogen we niet vergeten om de juffen (of meesters) nog even in de bloemetjes te zetten. 

Lucas had dit schooljaar niet één, maar twee juffen. Het klikte gelukkig met alle twee heel goed. We mochten elke dag een vrolijke Lucas op school afzetten en hij heeft weer veel bijgeleerd. Dus dat verdient een cadeautje!


Aangezien ik zelfgemaakte cadeautjes altijd persoonlijker vind dan gekochte, wou ik graag zelf iets maken. Mijn eerste idee was een vlaggenlijn, maar in de klas hangt er al een mooie. Na wat rondkijken op Pinterest besloot ik om tote bags te maken en met textielstift te versieren.

De zakjes zelf zijn volledig geüpcycled. De stof is de voering van een gordijn en zag er (na een wasbeurtje) nog heel goed uit. De zakken zijn groot genoeg om een A4-map in te steken, zodat de juffen hun paperassen erin kunnen steken. Ik heb alles netjes afgewerkt met mijn gloednieuwe overlockmachine, dus de stof zal zeker niet uitrafelen. Geweldig ding trouwens, die overlockmachine!

Vanbinnen staat in het klein "Lucas".

Vervolgens heb ik met zwarte textielstift de tekst "topjuf" erop gezet. Denk nu vooral niet dat ik zo mooi kan schrijven. Ik heb de tekst in een mooi lettertype afgedrukt, het blad in de zak gestoken en netjes overgetekend. Dat ziet er toch beter uit dan mijn eigen handschrift. ;-)

En tot slot heb ik het geheel versierd met gekleurde bolletjes. En klaar! Maal twee uiteraard. Elke juf krijgt haar eigen exemplaar. Hopelijk zijn ze er blij mee en hebben ze er veel plezier van! In elk geval bedankt voor het fijne schooljaar! En nu mag mama twee maanden voor entertainment zorgen! :-)

Deze jongen zal jullie missen!

3 opmerkingen:

  1. Leuk resultaat! Ik pimpte ook tote bags om tijdens schooluitstapjes fruitdoosjes van de hele klas in te vervoeren, maar ik heb de mijne stiekem gekocht. Niet eens aan gedacht eigenlijk om ze zelf te naaien. Volgende keer volg ik je voorbeeld! Waar haalde jij je textielstiften? Ik was niet zo tevreden van de mijne...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik zag inderdaad dat ze bij Veritas beige tote bags verkopen, maar eigenlijk is zelf maken niet superveel werk. Mijn stiften komen van bol.com en zijn van het merk SES Creative. Ze zijn prima, maar je kunt er niet heel fijn mee werken.

      Verwijderen