Roze wolkjes

Nee, ik ga het hier niet over de roze wolk na de geboorte of over postnatale depressies hebben. Wel over kinderkamerdecoratie.


Amélie haar kamer is al voor haar geboorte geschilderd en behangen, maar omdat ze tot hiertoe in onze kamer sliep (handiger met nachtvoedingen, vinden wij), was er nog geen decoratie.


Maar nu haar eerste verjaardag voorbij is, wordt het toch stilaan tijd voor haar eigen plekje (en krijgen wij onze slaapkamer terug). Dus we hebben een paar boekenplankjes en leuke olifantenhaakjes opgehangen. Maar boven die olifantjes bleef er een leegte. Ideaal voor een slinger, leek mij.


De accentmuur in Amélies kamer is lichtroze, dus dat wou ik op de andere muur laten terugkomen. Ik vond op Pinterest een schattige wolkjesslinger en besloot die na te maken in het roze.


Vilt verwerkt gemakkelijk. Ik heb een tekening van een wolkje van het internet geplukt als patroon, dat een keer of 16 uitgeknipt, aan een kanten lint bevestigd en alle wolkjes per twee op elkaar genaaid en gevuld.

En voilà, de kamer is af! Nu maar duimen dat ze daar zoet zal dromen!

2 opmerkingen:

  1. Tof! Het zijn die kleine zelfgemaakte dingen die een kamertje zo gezellig maken, he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Zelfgemaakte spullen maken een kamer zeker persoonlijker.

      Verwijderen