Een zonnig topje voor Amélie



Begin deze week sloegen de naaigoesting en de lentekriebels opeens toe. Dankzij het zonnige weer kreeg ik enorm veel zin om aan de lente- en zomergarderobe van Amélie te beginnen.

Ik heb het afgelopen jaar ontdekt dat jurkjes niet echt handig zijn bij kindjes die nog niet kunnen lopen. En aangezien Amélie alles op haar gemakje doet, kan dat misschien nog wel een half jaartje duren. Dus in plaats van een vrolijk jurkje besloot ik een fris topje te maken.

Het patroon was snel gekozen: de Grace van Emma en Mona, maar dan wat korter, zodat het een peplum-topje wordt. Ik heb het patroon al twee keer eerder gebruikt (één keer voor deze blog bestond en één keer voor haar doopsel), dus het naaien ging best vlot.

In mijn stoffenkast lag nog een lapje van de Soft Cactus-stof van het dekentje en de kussens die ik in december voor mijn schoonzus heb gemaakt. Het was nog net groot genoeg en zag er heel zonnig uit. Dus binnenkort past Amélie helemaal in het interieur van mijn broer en schoonzus. :-)

Blijkbaar heb ik er een kreuk ingestreken. Oeps...

De lengte van het topje heb ik bepaald door te vergelijken met een T-shirt uit Amélie haar kleerkast. Om het topje nog wat zomerser te maken heb ik de knoopjessluiting achteraan door een kanten lintje vervangen (een restje van de wolkjes). Als het echt warm weer is, wordt dit een lekker fris topje dat ze zonder rompertje kan aandoen.



Voor bij het topje had ik nog een oude jeansshort van Lucas in de kast liggen. Het was oorspronkelijk een driekwartbroek die ik meestal wat oprolde. Niet echt meisjesachtig dus. Daarom heb ik een stuk van de broek geknipt en de zoom naar buiten toe vastgenaaid.

En tadaaaa! Een zonnig outfitje dat zowel girly als handig is. 
Dus kom maar op met dat warme weer!

1 opmerking: