Upcycling: T-shirt wordt rokje

Lucas z'n Theo-hemd is nog altijd niet af, dus tussendoor nog maar eens een upcycling-projectje. Deze keer niet voor de kindjes, maar voor mezelf. Dat mag ook al eens, hè.

Ik had al jaren een blauw-wit gestreept T-shirt in de kast hangen. Heel mooi, maar na een paar uur dragen verloor het altijd z'n vorm. En dan liep ik dus de rest van de dag met een vormeloos geval rond. Niet de bedoeling.

Het T-shirt in flodderstof.

 Tot ik op een dag op Pinterest deze tutorial zag voorbijkomen voor een gestreepte kokerrok. Zij gaat uit van een mannen-T-shirt, dus ik heb haar stappenplan niet echt gevolgd, maar het bracht me wel op een idee voor mijn vormeloos T-shirt.

Ik heb eerst het deel boven de oksels afgeknipt en gekeken hoe lang de rok dan zou worden. Vervolgens heb ik van het bovenste deel een tailleband gemaakt en de rok nog wat ingenomen om te voorkomen dat het floddertopje een flodderrokje zou worden. En... dat was het eigenlijk. Piece of cake dus. 

In zomerse tijden, met blote benen.

Ik heb ondertussen al een paar keer mensen met een gelijkaardig rokje zien rondlopen, dus mijn maaksel is nog hip ook. Dat is altijd mooi meegenomen.


Op vakantie in Zeeland. Ook draagbaar met zwarte panty's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten